Ha olyan fekvőkerékpárt keresel, ami nem ismer lehetetlent, legyen szó homokról, murváról, sárról, köves ösvényekről vagy gyökerekkel teli erdei utakról, akkor jó helyen jársz. Az ICE Full Fat trike-ot kifejezetten a kihívást jelentő terepekre tervezték, extrém körülmények között tesztelték mint például a Déli-sark. Igen, Maria Leijerstam angol kerékpáros elsőként ezzel a típussal tekert 638 km-t a kontinens határától a Déli-sarkra, Guinness világrekordot állítva. Bővebben itt.
Nézzük meg közelebbről, milyen műszaki megoldásokkal járult hozzá a ICE trike a sikeréhez.
- Legszembetűnőbb érdekessége a trike-nak a monumentális 26”-s kerekei. A képek nem adják vissza a lenyügöző méreteit. 🙂 Mindenesetre alacsony nyomású, terepre optimalizált gumikkal szerelték Schwalbe Jumbo Jim, amelyek kiváló gördülést és tapadást biztosítanak puha talajon és döcögős ösvényeken. Ez lehetővé teszi az olyan terepeken való haladást, ahol más trike-ok vagy kerékpárok elakadnának. Az első kerekei 3.0, hátsó kereke pedig 4.0 vastagságú.
- Anyaghasználat: váz a legkiválóbb repülőgép-minőségű hőkezelt 4130 krómacélból és 7005 T6 hőkezelt alumíniumból készül. A központi, kereszttartó rész krómacélból épül fel, biztosítva az erő, a tartósság és a rezgéselnyelés tökéletes kombinációját.
- Magas kereszttartó: A magasra pozicionált kereszttartó és a három darab 26”-s kerék kiváló hasmagasságot eredményez, ami elengedhetetlen a göröngyös terepen való haladáshoz.
- Vázgeometria és összehajthatóság: Az optimalizált vázgeometria olyan technológiákat tartalmaz, mint a Compact Flat Twist Fold (kompakt összehajtás), a No Brake Steer (fékezéskor nincs kormánymozgás), a Rider Positioning System a (személyre szabhatóság testalkat és ízlés szerint).
- Ügyesen pozicionált kereszttartó: Ez a kialakítás lehetővé teszi, hogy a lábát jobban maga alá tudja tenni a trike-ra való könnyebb fel- és leszállás érdekében. Ezenkívül javítja a sarok szabad mozgását is az alacsonyabb termetű trike-osoknak.
Felfüggesztés:
- A raktáron lévő model az opcionálisan választható hátsó lengőkarral és elasztomerekkel is rendelkezik, amik kb. 100 mm rugóutat biztosítanak.
Ülés:
- Ülése megkapta a Ice trike prémium minőségű Ergo-Luxe névre keresztelt extrán párnázott ülését. Kialakítása során az anyagválasztáskor a kényelem mellett a szellőzés is nagy hangsúlyt kapott, így melegebb napokon sem lehet panasz a szellőzésére.
- Állítható háttámla: Az ülés háttámlájának dőlésszöge gyorszárakkal igény szerint 38 és 51 fok között állítható
Fékek:
- A trike-ot AVID BB7-s mechanikus tárcsafékek lassítják.
Váltó:
- Rohloff XL 14 sebességes agyváltó széles áttételi tartománnyal 🙂
Pedelec előkészítés van a tringán: ICE kijelző tartó és az ülés alatti konzol az akkumlátornak. Ahogy a képeken is látszik a trike kiváló, újszerű állapotban van.
Paraméterek:
- Szélesség: kb. 895 mm
- Magasság: kb. 850 – 900 mm – az ülésszögtől függően.
- Hossz: 76 – 84.6 hüvelyk (kb. 1930 – 2150 mm) – a beállításoktól függően.
- Összehajtott szélesség: kb. 985 mm, kb. 875 mm
- Összehajtott magasság: kb. 720 – 970 mm.
- Összehajtott hossz: kb. 790 – 1140 mm.
- Tengelytáv: kb. 1170 mm.
- Nyomtáv (első kerekek távolsága): kb. 850 mm.
- Hasmagasság (állítható menetmagassággal): kb. 265 mm.
- Maximális terhelhetőség (biciklis súlya): kb. 125 kg
Súly (nettó, felszereltségtől függően): kb. 16.5-18kg (felszereléstől függően)