A 20 és 26″ kereken futó Optima Lynx kapott egy új Tongsheng TSDZ2 pedelec rásegítést és egy szintén új minőségi Samsung cellákat tartalmazó nagy teljesítményű (630 wh-s) akkupakkot.
Az akkumulátor elhelyezésénél fontos szempont volt, hogy se a Lynx kiváló súlyelosztása, se a pakolhatósága ne szenvedjen kárt. Ez sikerült is, hiszen az akkupakk közel 5 kg plusz súlya egyáltalán nem érezhető manőverezés közben, illetve az Optima nagytúrákhoz tervezett csomagtartója is teljes mértékben kihasználható.
A komplett E-Lynx súlya nem több mint 23 kg, ami kiváló érték az elektromos kerékpárok világában. Ennek az egyik oka a Lynx alapvetően kis súlya, a másik pedig a jó teljesítmény/súly arányú akkupakk felhasználása.
A TSDZ2 elektromos hajtókar beépítésekor, a Sram Dualdrive váltórendszernek köszönhetően megmaradt a szorzóváltó és a 24 sebesség. Ráadásul a két váltó (agy- és láncváltó) a Dualdrive jobboldali egykezes váltókarjával irányítható, a bal oldalon helyet hagyva a kompakt XH-18-s pedelec vezérelő/kijelzőnek. Ennek a kialakításnak hála kompromisszumok nélkül tudunk a terepviszonyokhoz és igényeinkhez mérten a 24 sebesség és a 4 elektromos rásegítési fokozat felett rendelkezni. Mindeközben pedig a kijelzőn megkaphatjuk a szükséges információkat, mint az aktuális sebesség, a megtett táv, az akku töltöttsége, stb, és kapcsolhatjuk be az E-Lynx LED-s első és hátsó világítását, amiket a főakkumulátor lát el energiával.
A TSDZ2 és a Lynx párosítása egy kiváló és szerethető élménykerékpárt eredményez: kényelmes, stabil, kiválóan manőverezhető, pakolható, gyors és ha kell a nagy teljesítmény akkupakk és a TSDZ2 segítségével, kimegy a világból.
Kiváló alternatíva mindazoknak, akik nagyobb kényelemben és izzadságmentessen szeretnék élvezni a kerékpározást a jelenlegi magas elektromos fekvőkerékpár és kerékpár árak töredékéért.
A Tongheng TSDZ2 pedelec rendszerről bővebben ide a Lynx-ről pedig ide kattintva olvashatsz.
Ára: 549 000 Ft